tisdag 10 december 2013

Studiebesök på McDonalds

Idag var vi på studiebesök på Mcdonalds i Vällingby på förmiddagen, "cheferna" eller vad dem var berättade om McDonalds historia att dem alltid använder 100% nötkött och vart dem fick tag på alla ingredienser. Kanske 90% av alla ingredienser var från sverige. 

Sen fick vi gå in i köket där dem gjorde maten i två olika grupper, så hade personalen olika ställen där dom jobbade med, vad dem gjorde osv. Vissa stod och gjorde köttet andra brödet osv.

Jag har lärt mig lite av McDonalds historia. Jag har alltid trott att McDonalds kök ska vara äckligt osv men det var tvärt om.


Kött

Är det rätt att äta kött?

Svar: Jag tycker att de är upp till var och en.Det är inga problem för mig om folk inte äter kött. De blir bara vinst till mig. Det är väll ändå synd om djuren men det är naturligt att äta kött. Men när man tänker efter om hur djuren slaktas så blir man ju ganska äcklad.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar